Wróć do innych wpisów
0

Rich Snippets – co to oznacza dla Twojej firmy?

Spis treści

Rich Snippets – co to jest?

Rich snippets, czyli wyniki rozszerzone to możliwość, którą Google wprowadziło już ponad dekadę temu. I choć jest często zapomniana przez właścicieli sklepów internetowych, to nie tylko nadal obowiązuje, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na zwiększenie ruchu na stronie i wysoką pozycję w Google. Co to właściwie oznacza? Funkcja ta ma na celu poprawę wyników wyszukiwania, które będą bardziej pomocne i wartościowe dla użytkowników. Dzięki niej można zaproponować internautom dodatkowe informacje na poziomie wyszukiwarki takie jak zdjęcia, cena produktu, czy data aktywacji. Przeprowadzono sporo dyskusji na temat rich snippets, szczególnie w obszarze recenzji i ocen. Warto wiedzieć, że Google oferuje cały wachlarz opcji związanych z rich snippets, a ich wdrożenie wymaga pracy nad danymi strukturalnymi (structured data) Twojej strony. Dostępne rozwiązania możesz poznać na stronie Google – TUTAJ.

Organiczny wynik wyszukiwania a rich snippets

Fragmenty rozszerzone świetnie sprawdzają się podczas generowania kliknięć na stronach wyszukiwania, a brak oceny w wynikach organicznych sprawia, że wszystkie wyniki wyglądają dokładnie tak samo.

Przykład naszego klienta z wykorzystaniem ocen w rich snippets – Materace dla Ciebie

Rich snippets nie ma wpływu na program ocen sprzedawców Google, który wyświetla oceny w Google Ads.

Przykład reklamy Google Ads naszego klienta z rich snippets i ocenami – Selsey

Nie mają również wpływu na oceny produktów.

Przykład reklamy naszego klienta, gdzie rich snippets nie mają wpływu na oceny produktów – Eurobuty

W żaden sposób nie wpływają także na recenzje hostowane przez strony trzecie, jak np. Zaufane.pl

Rich snippets – jak z nich korzystać, by opinie były skuteczne?

Rich snippets mają jedną główną zaletę. Zdecydowanie zwiększają widoczność witryny w wynikach wyszukiwania i sprawiają, że opinie wyglądają bardziej profesjonalnie. Buduje to również zaufanie dla danej strony, co jest szczególnie ważne w przypadku e-commerce.

Jednak sporo firm oraz dostawców recenzji nadużywało ocen.

Na rynku dostępnych jest kilka różnych platform, które pozwalają dosłownie każdemu użytkownikowi na zamieszczenie opinii na swojej stronie internetowej. Wypowiedzi te w żaden sposób nie są autentyczne (mimo, że są publikowane przez prawdziwe osoby) – nie są powiązane z konkretnym produktem lub transakcją. Często taką opinię mogą wystawić nawet osoby, które nigdy do tej pory nie miały styczności z daną firmą. 

Dopóki będą istnieć tego typu portale oferujące fałszywe recenzje, Google zawsze będzie miało z nimi problem.

Fałszywe recenzje są bardzo szkodliwe i mają negatywny wpływ na sprzedaż oraz postrzeganie firmy przez innych użytkowników. Z tego powodu Google stara się i próbuje ograniczyć wszystkie tego typu portale, które oferują wystawianie fałszywych opinii w internecie. Od momentu wprowadzenia aktualizacji będą znacznie bardziej kontrolowane, co pozwoli zmniejszyć liczbę fałszywych opinii w sieci.

Co więcej, firmy oferujące tego rodzaju opinie mimo, że generują je za pośrednictwem swoich klientów wyświetlają je również na swoich portalach. Sprawia to, że z każdą nowo wystawioną recenzją strony tego typu producentów opinii stają się jeszcze silniejsze.

Fragmenty rozszerzone – czego nie robić?

Niepoprawne stosowanie opinii z fragmentów rozszerzonych najczęściej skutkuje niewyświetlaniem ich w wynikach wyszukiwania, co może przynieść negatywne skutki dla biznesu. Jakich działań zatem unikać?

  1. Nie zakładaj platform nie opartych na transakcjach. Jest to złe zarówno dla biznesu, jak i dla branży, a szybkie generowanie recenzji jest ryzykowne z prawnego punktu widzenia.
  2. Pod żadnym warunkiem nie oferuj pieniędzy za wystawienie opinii. Zachęcenie klientów do napisania recenzji jest okej, jeśli proponujesz w zamian np. 5% rabatu na kolejne zakupy. Opinie stanowią główny budulec zaufanie wśród klientów, dlatego nie powinno zostać w żaden sposób nadszarpnięte.
  3. Nie filtruj opinii na pozytywne i negatywne.

Co warto robić podczas zbierania opinii?

  1. Nie ograniczaj się do krótkoterminowej opinii – zbieraj recenzje ze wszystkich możliwych punktów kontaktu i ścieżek użytkowników. Takie działania w ogólny sposób pozytywnie wpływają na biznes, poprawiają reputację, zwiększają widoczność i generują sporo unikalnej treści tworzonej przez użytkowników.
  2. Na tyle, na ile to możliwe określ, na podstawie czego zbierane są przez Ciebie opinie. To jeden z nowych wymogów, jaki wprowadziło Google w ostatniej aktualizacji. W naszej firmie od zawsze dążymy do tego, aby opinie były autentyczne i w jasny sposób określały, czego dotyczy opinia.

Dopóki firmy przestrzegają zaleceń – nie ma się czym martwić. Pamiętaj, że Google ma na celu zwiększenie przejrzystości. Obecnie większość firm stawia na klarowność i zaufanie, dlatego nie ma się czego obawiać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *